همیشه اینرا شنیده ایم که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و این که :« إِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یُحِبُّ الْجَمَال»
خداوند بارک التعالی جهان را زیبا آفریده و زیبایی باعث شگفت انگیز بودن آفریدههای خداست. زیبایی باعث جذابیت و کشش هست بطوریکه حتی زیبایی ظاهری وجود نداشته باشه، زیباییهای دیگری موجب جذب شده. زیبایی ظاهری میل بیشتری را ایجاد میکند بطوریکه انسان هرچه را زیبا ببیند به آن گرایش پیدا میکند. قدیمیها مثلی را گفتهاند که : مردم عقلشان به چشمشان است!
این مثل ابعاد معنایی زیادی داره، و اکنون زیبایی ظاهری مورد بحث ماست. در جامعه بصورت حقیقی دیده میشود که زیبایی ملاک خیلی از افراد است ولی با این حال در گفتار سفارش بر این میشه که ذات و اخلاق زیبا مهمه و ظاهر رو در نظر نگیرید.
مثلا در گفتار همه از این میگویند که اخلاق مهمه! زیبایی ظاهری مهم نیست و... ولی با این همه وقتیکه میخواهند با فردی روابطی و ضوابطی داشته باشند به زیبایی ظاهری اهمیت خاصی میدهند.
امروزه خیلی از شغلهای اجتماع با زیبایی ظاهری درهم آمیخته و زیبایی سئوی خیلی از مشاغل شدهاست.
از قدیم تا امروزه زیبایی برای جذب مخاطب و سرمایه کاربرد داشته!
زیبایی تولید ثروت میکنه و نمای زیبا اهمیت ویژهای برای جذب مشتری هست. و این زیبایی برای همهی موارد را شامل میشود. همین الان اگر زیبایی چهره را در نظر نگیریم باید زیباییهای دیگری را در نظر بگیریم تا جذب صورت بگیرد. مثلا یک منطقه توریستی زیباییهای طبیعی خود را در جهت جذب توریست در نظر گرفته و با ایجاد زیباییهای مکانی و تفریحی به جذب سرمایه و پول میپردازد.
یک وبلاگ زیبا به لطف سرمایه و خرج ولی بدون محتوا بیشتر پیشرفت میکند تا وبلاگی ساده و پر از محتوای غنی!
زیبایی تولید ثروت میکند و برای زیبا ماندن نیز باید پول خرج شود.
اگر ضمن زیبایی ، کیفیت و خدمات نیز ارائه بشود دیگر ثروتی خدادادی در اختیار است. که میتوان از آن. بهترین نتیجه را برد.
همین الان اگر دو تصویر زیبا به مطلب افزوده شود جذب مخاطب بیشتری پیدا میکند و زیبایی در جذب مخاطب و سرمایه خیلی نقش دارد. گاهی نبود امکانات منجر به هدررفتن استعداد و خصایل و موهبتهای الهی میشود. تعادل رمز و کلید پیشرفت است و همیشه باید تعادل رعایت شود وگرنه بجای موهبت ، مصیبت نصیب آدمیمیشود.